Data publikacji: 2016-02-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: OSRAM na Berlinale 2016
Kategoria: LIFESTYLE, Film
Podczas tegorocznego 66. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie odbywa się przegląd filmowy pod hasłem „Nowa definicja kina – Niemcy 1966”. Organizatorem wydarzenia, działającym we współpracy z firmą OSRAM, jest Muzeum Niemieckiej Kinematografii (Deutsche Kinemathek).
Podczas tegorocznego 66. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie odbywa się przegląd filmowy pod hasłem „Nowa definicja kina – Niemcy 1966”. Organizatorem wydarzenia, działającym we współpracy z firmą OSRAM, jest Muzeum Niemieckiej Kinematografii (Deutsche Kinemathek).
Firma OSRAM od lat dostarcza rozwiązania oświetleniowe dla przemysłu filmowego i projekcji kinowych i jest jednym z partnerów współpracujących z Muzeum Niemieckiej Kinomatografii. Poprzez swoje zaangażowanie w różne projekty, OSRAM podkreśla, jak ważne jest oświetlenie w przemyśle filmowym, zarówno przed, jak i za kamerą. Obecnie jeden na trzy projektory kinowe na świecie wyposażony jest w źródła światła marki OSRAM, a firma otrzymuje liczne nagrody za produkty dedykowane do projekcji kinowych (np. wyróżnienie z 1983 r. za lampę ksenonową XBO, czy Oscar 1987 za lampę HMI do produkcji telewizyjnych i filmowych).
Jesteśmy jednym z czołowych producentów rozwiązań oświetleniowych dla przemysłu filmowego i kinematografii – mówi Hans-Joachim Schwabe, dyrektor działu Specialty Lighting w OSRAM. Cieszymy się więc bardzo, że podczas festiwalu Berlinale 2016 mamy okazję porozmawiać z ludźmi związanymi z branżą filmową. Dzięki takim spotkaniom, możemy wzmocnić nasze długoletnie relacje i dowiedzieć się z pierwszej ręki, jakie wymagania powinno dzisiaj spełniać oświetlenie wykorzystywane do produkcji filmowej.
Zapowiedzią przeglądu filmowego jest wywiad z niemieckim reżyserem Volkerem Schlöndorffem i scenarzystą Wolfgangiem Kohlhaasem. W rozmowie z szefem Deutsche Kinemathek, Rainerem Rotherem, dzielą się oni swoimi osobistymi przeżyciami z lat 60. i opisują, jak rozwijał się przemysł filmowy w tamtych czasach. A jest to ciekawy moment, gdy sztuka filmowa znajduje się na rozdrożu. To wtedy powstaje tzw. „nowe kino niemieckie” – punkt zwrotny w kinematografii, który wprowadza wszystkich w optymistyczny nastrój. Jeden z filmów wyreżyserowanych przez Volkera Schlöndorffa „Niepokoje wychowanka Törlessa”, zdobywa aż trzy niemieckie nagrody filmowe; otrzymuje też nagrodę krytyków filmowych, Film Critics Award na festiwalu w Cannes.
Inaczej rzeczy przedstawiają się po drugiej stronie muru berlińskiego. Filmy, które otwarcie poruszają dylematy codziennego życia w ustroju socjalistycznym, są poddawane ostrej cenzurze i w większości zakazywane przez SED (Socjalistyczną Partię Jedności Niemiec). Taki los spotyka np. film nakręcony według scenariusza Wolfganga Kohlhaase pt. „Berlin um die Ecke” („Berlin zza rogu”). Często, dopiero po wielu latach, zakazane filmy zostaną pokazane szerokiej publiczności.
W ramach przeglądu, do 21 lutego 2016 roku trwa pokaz około dwudziestu filmów fabularnych i dokumentalnych, których twórcy pochodzą z obu części Niemiec.
Więcej informacji: https://www.berlinale.de/de/das_festival/sektionen_sonderveranstaltungen/retrospektive/index.html
http://www.osram.de/osram_de/anwendungen/studio,-buehne-und-tv/beleuchtung-fuer-film–und-fernsehproduktionen/index.jsp
http://www.osram.de/osram_de/anwendungen/projektionssysteme/index.jsp
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #LIFESTYLE #Film